Twirlers

De majorette afdeling bestaat sinds 1974. Binnen onze vereniging hebben wij nog steeds onze twirlgroep/majorette groep. Op dit moment is deze groep aan het groeien qua ledenaantal en hebben we al 18 meiden die deze sport beoefenen. Vaak krijgen wij de vraag wat het verschil is tussen majoretten en twirlen. Wij doen immers beide, maar er zit weldegelijk een verschil in.

Majoretten is ook wel bekend als een groep die voor een fanfare aanloopt op straat en dansen op de muziek met basisoefeningen van de sport. Dit kan met baton, poms en vlaggen zijn.

Twirlen is nog wat onbekend voor vele mensen. De meiden (of jongens) nemen deel aan wedstrijden en hebben daarbij verschillende onderdelen: 1-baton, 2-baton, team twirl, dance twirl. Dit kan alleen, met zijn tweeën of in een team. Hierbij dansen meiden op zowel verplichte muziek als op eigen gekozen muziek.

Onze solisten zijn meerdere keren per jaar te vinden op wedstrijden in de omgeving. De teams gaan gemiddeld 2 tot 3 keer naar een wedstrijd in de omgeving. Allemaal met één doel: plaatsingspunten halen voor het Nederlands Kampioenschap om aan het einde van het jaar nog één keer te kunnen knallen.

Alle solisten en teams staan onder leiding van Yvette Venema.

Wij zijn aangesloten bij de KNMO.

Trainingstijden

Team C: 18.00 - 19.00 uur

Team B: 19.00 - 20.00 uur

Team A: 20.00 - 21.00 uur

Wil je een keertje komen kijken? Kom gerust langs. De groepen zijn ingedeeld op vaardigheid.