De geschiedenis van Harmonie Gasselte

De vereniging is opgericht in september 1924 door, de toenmalige Evangelist, de heer de Jong van de Nederlands hervormde kapel te Gasselte. Ook nam hij de leiding van het korps op zich. De heer de Jong was directeur van 1924 - 1927 daarna vertrok hij naar Dedemsvaart.

De heer R. Pepping nam vervolgens zijn plaats in en was directeur van 1927 - 1955. Hij moest wegens ziekte uiteindelijk bedanken.

De heer Dokter uit Stadskanaal was van 1956 - 1966 directeur en moest ook wegens ziekte uiteindelijk bedanken.

De heer J. Hulshof uit Buinen was vanaf 1966 directeur. Wanneer hij precies afzwaaide, is helaas niet bekend.

De heer J. Nijmeijer werd in 1953 de vaandeldrager van de vereniging. Deze vaandel werd aangeboden door de plaatselijke vrouwenvereniging. Op 14 september 1984 werd een nieuw vaandel aangeboden door plaatselijk belang tijdens het 60 jarig jubileum. Deze vaandel is gemaakt door Grietje Vroom-Braams.