Kerstnachtdienst

Door de geldende maatregelen kon niet het gehele orkest in de kerk muziek maken. Het ensemble bestaande uit Hilde, Lars, Erik en Reinder heeft op 24 december 2021 de kerkdienst mogen versterken met hun prachtige nummers: See amid the winter's snow en Hallelujah.

Twirlstars veelvuldig in de prijzen beland

Op zaterdag 30 oktober 2021 mochten de Twirlstars uit Gasselte deelnemen aan de wedstrijd in Musselkanaal. Alle leden stonden die dag op de vloer als solist, duo, ensemble of in een team. Aan het einde van de dag mochten ze allemaal richting het podium om een medaille of beker op te halen.

Goud was er voor de solisten Kirsten Oosterhuis (TP) en Karen Luis (1-baton), de duo’s Marit en Kirsten Oosterhuis & Annelin Moes en Lotte Breimer, het ensemble bestaande uit Kirsten, Karen en Yvette, Team A (junioren) en Team B (jeugd 3).

Zilver was er voor Lizzy Boontjes met het onderdeel sterparade. Brons was er voor Kirsten (AP) en Karen (AP).

Leerlingmuzikanten slagen voor hun muziekdiploma

Na een aantal keren uitstel mochten de jeugdleerlingen van het orkest hun muziekexamen A doen. Mede dankzij de goede begeleiding van hun docenten Pieter en Ruud slaagden alle leerlingen voor hun examen. Tijdens de repetitieavond werden de leerlingen nog even in het zonnetje gezet.

De geslaagden zijn: Djazz, Dorian, Faith, Femke, Laura, Lars, Linde en Karla Marie.

Succesvolle eerste wedstrijd

Na ruim 1,5 jaar mochten de twirlers weer op wedstrijd en dit was niet zonder succes. Bijna iedereen ging met een nieuwe show de vloer op. Sommige meiden hadden hun show voor het eerst uitgevoerd met de online competitie.

Goud was er voor Kirsten Oosterhuis met TP3, Karen Luis met 1 baton, Annelin Moes & Lotte Breimer met Duo AP jeugd 3 basis. Zilver was er voor Kirsten met AP Junior Basis, tevens promoveerde zij met deze show naar de middenklasse. Zilver was er ook voor het duo Kirsten en Marit Oosterhuis in Duo AP junior basis.

Karen wist naast haar gouden medaille zich ook rechtstreeks te plaatsen voor het NK van de NTSB.

Op naar de wedstrijd op 30 oktober in Musselkanaal. Dan zullen ook de teams mee doen.

The Battles by MGD

De muziekbond Groningen Drenthe (MGD) organiseerde in het begin van dit jaar een battle voor de twirlers. Diverse verenigingen en twirlers hadden zich aangemeld en gingen de strijd met elkaar aan. Kirsten Oosterhuis deed namens Harmonie Gasselte mee.

Kirsten mag zich winnaar noemen van de categorie Junior/Senior Basis en heeft een mooie Kamaleon baton (kleurenbaton) mogen uitzoeken.

Sportkampioen Aa & Hunze 2020

Elk jaar huldigt de gemeente Aa & Hunze de sportkampioenen die in het voorgaande jaar een mooie prestatie wisten te behalen. Helaas kon het door de Corona niet op de normale manier plaatsvinden, maar werd er gezocht naar een alternatieve manier.

Dit jaar werd Kirsten Oosterhuis door de gemeente gehuldigd als sportkampioen voor haar Nederlands Kampioenschap dat ze begin 2020 wist te behalen.

Er zijn opnames gemaakt bij dorpshuis tijdens het trainen en dit wordt samengevoegd met andere opnames en later gedeeld.

Een bezoekje aan de leden

Helaas hebben we al een hele lange tijd niet samen kunnen repeteren/trainen. Op 27 februari is het bestuur samen met enkele jeugdleden op pad geweest om elk lid een doosje cupcakes te overhandigen.

We hopen dat we snel weer mogen repeteren en live mogen trainen.

Online trainen

Helaas kunnen we veel repetities niet hervatten na de kerstvakantie. De twirlers hebben hierop een oplossing bedacht en trainen elke week online een uurtje. Ze trainen hierbij vooral de basistechnieken, rolls, ballet, fingertwirls en dansen elke maandagavond op Just Dance.